Fiks min kommune

Fiks min kommune tilbyr innbyggere og virksomheter tilgang til offentlig informasjon. Kommunene aktiverer ulike integrasjoner, blant annet til SvarUt, for å kunne tilby innbyggeren tilgang til alle forsendelser som kommunen har sendt.

Hvordan komme i gang?

Det må foreligge en signert hovedavtale med KS om bruk av Fiks-tjenestene. I tillegg skal det også signeres en tjenesteavtale for Fiks min kommune.

KS gir tilgang for lokal administrator og aktiverer integrasjonen med SvarUt. Deretter fullfører kommunen konfigurasjonen.

Oversikt over hvilke leverandører som støtter Min kommune.

Egen MinSide-løsning?

Skal du benytte integrasjoner mot egen MinSide-løsning, altså ikke KS’ https://min.kommune.no? Da må du uansett først gjennomføre Konfigurasjon av Fiks min kommune.

Deretter må du opprette en integrasjon, som gir deg en ID og et passord som du skal benytte for å integrere tjenesten i din egen MinSide-løsning:

Mer informasjon

Teknisk informasjon om alle digitale tjenester fra KS ligger på https://ks-no.github.io/. Informasjon om Min kommune ligger på https://ks-no.github.io/fiks-platform/tjenester/minside/.

Maler for ROS og DPIA finner du her