Fiks min side ble lansert i 2018, og nærmere 140 kommuner har tatt tjenesten i bruk. Dermed kan rundt 50 prosent av Norges innbyggere bruke portalen. På Fiks min side kan innbyggerne blant annet lese post fra kommunen, se eiendomsinformasjon, byggesaker og fakturaopplysninger.
Vi endrer nå navn på tjenesten fra Min side til Min kommune for å tydeliggjøre at tjenesten viser informasjon fra kommunal sektor. Samtidig har vi forbedret brukergrensesnittet. Blant annet kan innbyggeren nå se nye hendelser på forsiden.
Når blir endringene tilgjengelig for innbygger?
Endringen er på plass for innbygger i løpet av torsdag 9.juni 2022.
Videreutvikling av tjenesten
Målet er å videreutvikle portalen og tilby innbyggerne og virksomhetene innsyn i flere kommunale tjenester. Vi jobber blant annet med å utvikle tjenester for innbyggere som er i kontakt med barnevernet. Chat og dialog er noen av tjenestene som kommer i løpet av året.
Hvordan ta i bruk Fiks min kommune?
Vi oppfordrer alle kommuner og fylkeskommuner til ta i bruk Min kommune for å gi innbyggerne og organisasjoner enklere innsyn i saksbehandling og annen relevant informasjon. På Fiks-portalen kan dere lese mer om tjenesten og om hvordan dere tar den i bruk.
Har du spørsmål?
Ta gjerne kontakt med oss hvis du vil vite mer om tjenesten eller ønsker en demonstrasjon. Send en e-post til fiks@ks.no, så hjelper vi deg.